NIVEA SUN en Thomas Leveritt wijzen samen op gevaren van UV-straling
NIVEA SUN en kunstenaar Thomas Leveritt hebben een exclusieve samenwerking om consumenten op een bijzondere manier bewust te maken van het belang van zonbescherming. Door middel van een UV-camera, bekend van de video ‘How the sun sees you’ van kunstenaar Thomas Leveritt, wil NIVEA SUN mensen op een sympathieke en opvallende manier confronteren met de schadelijke gevolgen van onvoldoende zonbescherming. Niet alleen is NIVEA SUN daar een exclusieve samenwerking met Thomas Leveritt voor aangegaan, de UV-camera uit de video is nu daadwerkelijk in Nederland.
Als marktleider, met meer dan 55 jaar ervaring op het gebied van zonbescherming, weet het merk als geen ander hoe schadelijk de gevolgen kunnen zijn wanneer men onvoldoende zonbescherming gebruikt. Consumenten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de zonbeschermingsproducten van NIVEA SUN de beste bescherming bieden, ze de laatste technologie bevatten en zijn ontwikkeld aan de hand van NIVEA SUN’s toonaangevende zon- en huidverzorgingsonderzoeken. Helaas zijn er nog steeds veel mensen die hun huid onvoldoende beschermen. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat men onvoldoende op de hoogte is van het schadelijke effect van UV-stralen en de werking van zonnebrandcrème. Om dit inzichtelijk te maken en om ervoor te zorgen dat iedereen zorgeloos van de zon kan genieten, staat de UV-camera centraal in de huidige campagne.
How the sun sees you
Vorig jaar kon iedereen door het filmpje ‘How The Sun Sees You’ kennismaken met de UV-cameratechnologie van Thomas Leveritt. De UV-camera laat de effecten van zonlicht op onze huid zien, die met het blote oog niet waarneembaar zijn. Door dezelfde propositie te delen en zoveel mogelijk mensen te bereiken over het belang van het gebruik van goede zonbescherming, lag de samenwerking tussen NIVEA SUN en Thomas Leveritt voor de hand. Thomas Leveritt: “Met mijn film heb ik veel mensen weten te bereiken, maar een samenwerking met een wereldwijd bekend merk als NIVEA geeft nog meer mogelijkheden om mensen bewust te maken van de gevaren van UV-licht en hen te onderwijzen over zonbescherming. De samenwerking met NIVEA SUN stelt mij in staat om een nog groter publiek te bereiken.”
Take care out there
Inmiddels heeft NIVEA SUN samen met Thomas Leveritt een eigen video gemaakt, genaamd ‘Take care out there’, die al enige tijd als TVC en op social media te zien is. In de TVC worden strandgangers op een opvallende en sympathieke manier op de effecten van de zon op de huid gewezen. Daarnaast is duidelijk te zien hoe NIVEA SUN zonnebrandcrème onze huid beschermt. Net zo bijzonder is dat je tevens de emoties van de mensen ziet zodra duidelijk wordt hoe hun huid er uitziet met en zonder gebruik van zonnebrandcrème op de UV-camera. Met deze pure reacties wil NIVEA SUN samen met Thomas Leveritt mensen stimuleren om bewuster met UV en de zon om te gaan en daarmee hun huid beter te beschermen. Samen willen ze ervoor zorgen dat mensen zichzelf en hun dierbaren beschermen tegen schadelijke UV-stralen zodat ze optimaal kunnen genieten van elk moment in de zon. Dus: “Take care out there!”
Test de UV-camera zelf
De UV-camera is sinds enkele weken ook daadwerkelijk in Nederland. NIVEA SUN wil hiermee consumenten de mogelijkheid bieden om de camera zelf te testen en zo laten zien waarom goede zonbescherming belangrijk is. De UV-camera stond recent al op de Libelle Zomerweek. Nieuwe tourdata van de UV camera worden nog bepaald.