Etos vernieuwt formule
Vandaag opende Etos op het Gelderlandplein in Amsterdam een gloednieuwe winkel. Op de gevel prijkt het nieuwe logo en binnen worden klanten verrast met een gloednieuwe beauty- en geurenafdeling. Het Eigen Merk van Etos kreeg een make-over en is prominent zichtbaar in de winkel. Ook online is de drogisterijketen in beweging en er wordt gewerkt aan een nieuw loyalty-programma met klantenkaart en app. Met deze activiteiten wil Etos als beste drogist van Nederland het verschil gaan maken in een concurrerende markt.
Uitrol vernieuwde formule
Etos is dit jaar voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste drogist van Nederland. Jan Derek Groenendaal, algemeen directeur Etos: ‘We zijn trots op deze titel. Klanten kunnen erop vertrouwen dat Etos een formule is die blijft investeren in haar klanten. Vandaag openen we onze nieuwste winkel op het Gelderlandplein. De eerste winkel in Nederland met een nieuw logo op de gevel. In het eerste kwartaal van 2016 worden nog eens 15 winkels geopend met deze look & feel. En we blijven ook de komende jaren vernieuwen om klanten nog meer waar hun voor hun geld te bieden. Daarbij ligt de focus op productvernieuwing en service.”
Het nieuwe logo van Etos is een afgeleid van het logo uit 1919. Sinds dat jaar staat Etos al voor zijn klanten klaar met het beste advies, goede producten en de beste acties. In de passie en kennis van toen liggen de kansen voor de toekomst. Daarom krijgt het logo van toen een prominente plek als gezicht van Etos.
Nieuwe beauty afdeling
Gezond oud worden en er jong uit blijven zien zijn belangrijke trends. Daarom besteedt Etos veel aandacht aan beauty & health. De nieuwe beautyafdeling is het resultaat van een strategische samenwerking met leveranciers zoals Loreal, Beiersdorf en Procter & Gamble. Het resultaat is een compleet nieuwe afdeling waarbij klanten meer geïnspireerd worden. Nieuwe producten en trends worden in de spotlights gezet en klanten krijgen tips en instructies voor een nieuwe look. Ook wordt daar het nieuwe Etos eigen merk make-up assortiment gepresenteerd.