In the spotlight: NUXE
Degenen die altijd uitgebreid in Franse apotheken rondneuzen, zullen het merk misschien kennen, maar anders stellen we je graag voor aan NUXE. Het verhaal van NUXE is onlosmakelijk verbonden met dat van Aliza Jabès. Nadat zij was afgestudeerd in politieke wetenschappen aan de universiteit van Parijs en een MBA in Martketing & Finance had behaald, besloot deze visionaire onderneemster heel snel om haar eigen pad te volgen. Ze kwam uiteindelijk uit bij het mooie cosmeticamerk NUXE.
Aliza Jabès werd al vanaf zeer jonge leeftijd geïnspireerd door haar vader die het gepassioneerde geloof in de verbazingwekkende krachten van planten op haar overbracht. Haar vader was een apotheekonderzoeker en overtuigde haar ervan dat de plantenwereld de bron van belangrijke therapeutische ontdekkingen is. Daardoor besloot Aliza Jabès om een merk op te richten dat gespecialiseerd is in natuurlijke cosmetica. In de vroege jaren ’90 kwam zij NUXE tegen, dat op dat moment nog als een klein laboratorium functioneerde en was gevestigd in Parijs. Aliza besloot om dit het startpunt van haar bedrijf te maken: een zeer vrouwelijk, natuurlijk cosmeticamerk dat wordt ondersteund door een farmaceutische benadering. “Mijn fascinatie voor de plantenwereld is de belangrijkste inspiratie achter NUXE: het wonderbaarlijke effect dat planten hebben op de huid wordt onthuld. De filosofie van NUXE is het beste uit de NATUUR in combinatie met LUXE”, zo zegt zij.
Multifunctionele olie
Het eerste product dat Aliza voor NUXE creëerde, was de Huile Prodigeuse, een multifunctionele olie voor gezicht, lichaam en haar. In Frankrijk is het nog altijd het nummer 1 merk binnen de huidverzorging. Daarna volgen onder meer het Rêve de Miel assortiment (huid- en lipproducten op basis van honing) en Crème Prodigeuse (crème tegen vermoeidheid). NUXE heeft haar eigen Research & Development laboratorium in huis. Momenteel zijn ze in afwachting van 45 patenten, “Een NUXE huidverzorgingsproduct wordt pas gelanceerd nadat de veiligheid en effectrivitieti ervan bewezen zijn in zeer strenge, objectieve testen die altijd worden uitgevoerd onder toeziend oog van dermatologische supervisie. NUXE heeft vanaf het begin af aan het doel gehad om de producten betaalbaar te houden. De prijzen liggen dan ook tussen de ongeveer 15 en 50 euro.
MVO
Daarnaast staat maatschappelijk verantwoord hoog in het vaandel bij de NUXE Groep. Zo gebruikt het merk milieuvriendelijke verpakkingen en helpt het bijen te redden door middel van deelname aan een gemeenschappelijk programma. Ook is het betrokken bij een vereniging die zich inzet om in ontwikkelingslanden drinkwaterfonteinen te plaatsen.
De producten van NUXE zijn verkrijgbaar via Elha Cosmetics. De Huile Prodigeuse en producten van de Rêve de Miel collectie zijn inmiddels verkrijgbaar. Andere collecties volgen in 2016.