Geuren doen meer dan je denkt
Geur is in staat om sterke emoties op te roepen en kan door organisaties effectief worden ingezet. Zo toont onderzoek aan dat geur verkoop stimulerend werkt en dat vrouwen zich maar liefst 9% veiliger voelen in een Connexxion bus die voorzien is van een prettige neutraliserende geur. Tijdens het Scent Trends & Fragrance Experience Congres 2016 wordt uitgelegd hoe geur commercieel en effectief kan worden ingezet. SmartNose, een internationaal opererend geur- en smaak marketingbureau, presenteert tijdens dit congres op 9 Juni 2016 in Amersfoort de nieuwste trends en ontwikkeling op het gebied van geur en smaak.
Onderzoek laat bijvoorbeeld zien dat een aangename geur in een hotel lobby ervoor zorgt dat de totaalbeleving van hotelgasten gemiddeld met 12% toeneemt. Daarnaast hebben point-of-sale geurtesters aan het schap voor Robijn wasmiddelen en wasverzachters in 1.450 Nederlandse supermarkten gezorgd voor een significante omzetstijging. Op educatief gebied zijn de mogelijkheden ook oneindig. Zo is recent een geurende drugskaart ontwikkeld voor De Politie, om illegale XTC laboratoria op te rollen aan de hand van geur.
Het congresprogramma is gevuld met zowel educatieve als inspirerende lezingen. Geur- en smaak psycholoog Ton Teerling legt uit hoe onze stemming, ons gedrag en onze drijfveren worden beïnvloedt door geur. Het nieuwste brain-tracking device visualiseert welke delen van de hersenen worden geactiveerd wanneer men in aanraking komt met een nieuw product. Daarnaast worden de nieuwste marketingtechnieken, waaronder geurend POS, scratch & sniff, smaak- en geur premiums en de laatste geurverspreidingstechnieken geïntroduceerd. In samenwerking met een Duitse partner presenteert SmartNose tevens de Scentinator. Dit is de nieuwste techniek om geuren en parfums via een interactief touchscreen scherm aan te ruiken.
SmartNose heeft al uiteenlopende geurprojecten verzorgt voor o.a. De Politie, P&G, Beiersdorf, Rabobank, Connexxionn en Unilever, maar ook voor Retailers, Hotels en Musea. Ontdek de mogelijkheden van geurend drukwerk, geurende verpakkingen en premiums, en de kansen van geurbeleving in-store en near-store. Het Scent Trends & Fragrance Experience congres 2016 inspireert en informeert over het gebruik van de zintuigelijke dimensies en de nieuwste digitale technieken.
Scent Trends & Fragrance Experience Congres 2016 details
Wanneer: Donderdag 9 juni 2016
Tijd: 10:00 – 18:00 uur
Waar: Printerweg 10, 3821 AD Amersfoort
Prijs: € 395,- exclusief BTW, inclusief netwerklunch & borrel
Inschrijven via www.smartnose.nl/event