Najaarsbeurs 2016 tekent de toekomst

Najaarsbeurs 2016 staat in het teken van toekomst, inspiratie en duurzaamheid. De beurs wordt op zondag 11, maandag 12 en dinsdag 13 september gehouden in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs. Voor detaillisten is dit een van de belangrijke inkoopmomenten van het jaar. Jaarkaarthouders hebben gratis toegang tot dit grootste inkoop- en inspiratieplatform in Nederland. Trade Mart geeft ruimte aan meer dan 400 leveranciers die gezamenlijk meer dan 2300 merken vertegenwoordigen.

Zelden is het zo spannend geweest binnen de Nederlandse retail. Ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Alle reden om kennis te maken met de allernieuwste producten, trends en ontwikkelingen. Najaarsbeurs staat dit jaar in het teken van New Dimensions, met dit thema neemt Trade Mart alvast een voorschot op de nieuwe rol die het de komende jaren wil spelen. Kernwoorden daarbij zijn snelheid, verrassing, internet, wisselende collecties, pop up stores, big data en steeds nieuwe leveranciers op de vloer. Trade Mart zal de komende jaren versneld worden omgebouwd tot inspiratiecentrum.

De New Dimensions Tour verbindt de belangrijkste inspiratiehotspots op de Najaarsbeurs. De tour begint al buiten waar containers worden neergezet en eindigt op Kichen & Dining. Het is een route langs pop up stores, stijlkamers, een bewegende modeshow op Jewels & Watches en 9 straatjes design.

Pop up stores
Containers buiten en in het Beatrixgebouw, pop up stores met inspiratie. Ze bieden designers van Trade Fair producten en ontwerpers uit de maakindustrie een podium. Het rauwe, industriele karakter van de containers staat in schril contrast met de mix aan stijlen in de container. De producten zijn te koop in de pop up stores, maar ook bij leveranciers op de Najaarsbeurs. Ook de consument wordt uitgenodigd de pop up stores te bezoeken. Trade Mart is vooral geïnteresseerd in het koopgedrag. Welke artikelen vallen in de smaak en welke niet? Deze kennis wordt gedeeld met de detaillist die hierop zijn inkoopbeleid kan afstemmen.

9 straatjes design
Naar Amsterdams voorbeeld van de 9 straatjes met een keur aan verrassende winkeltjes krijgt krijgt Fashion World zijn eigen negen straatjes. Straatjes met designers van duurzame producten die zich collectief willen presenteren aan de detaillist en fabrikant. Trade Mart haalt hiermee bewust de producent naar de beurs en stimuleert het gesprek tussen deze drie partijen. Is het design interessant voor de detaillist is dat een aanwijzing voor de producent om het in productie te nemen. Voor de 9 straatjes Design wordt samengewerkt met Dutch Design in Development.

Kitchen & Dining
Wat betekent duurzaamheid voor Kitchen & Dining? Dat laten Gastronomie, Utrecht Made en VeggieWorld zien. VeggieWorld is de Europese vak- en publieksbeurs voor producten en diensten binnen de vegan lifestyle. Van topkok Sergio Herman, die in 2013 besloot de deuren van zijn driesterrenrestaurant Oud Sluis in het Zeeuwse Sluis definitief achter zich dicht te trekken en nu furore maakt met zijn restaurants in Antwerpen en andere nieuwe projecten, wordt de ‘Table ware van By Jane’ gepresenteerd.

Home & Living
Programma vol workshops en demo’s. Opvallend is de workshop van Souraya Hassan die vertelt over haar succesvolle Binti Home Blog. Ze geeft antwoord op de vraag hoe detaillisten via blogs kunnen en moeten communiceren met doelgroepen. Andere workshops gaan over verrassend etaleren, trends in de winingsector en tip’s en trick’s om meer te verkopen op de winkelvloer. Magimix zal op de vloer nieuwe producten lanceren.

Nog geen Jaar- of Dagkaart ga naar trademartlive.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *