BEAUTY DÜSSELDORF
Internationale toonaangevende beurs voor cosmetica, nail, voet, wellness en spa, van 9 tot en met 11 maart 2018
Mooier kan het niet worden! BEAUTY DÜSSELDORF is van 9 tot en met 11 maart 2018 als internationale toonaangevende beurs voor cosmetica, voet, nail, wellness en spa voor circa 1.500 exposanten en merken en tevens meer dan 55.000 internationale vakbezoekers de belangrijkste afspraak van het jaar. Het veelzijdige tentoonstellingsaanbod in de beurshallen 9 tot en met 12 biedt experts vanuit de hele wereld een omvangrijk overzicht op de markt. Naast de presentaties van nieuwe producten, behandelingen en dienstverlening, biedt het praktijkgerichte vakprogramma met meer dan 130 programmaonderdelen veelzijdige mogelijkheden voor bijscholing.
Vakprogramma met frisse accenten
BEAUTY 2018 kent een groot aantal veranderingen en doorontwikkelingen. “Om de aantrekkelijkheid van de beurs op een constant hoog niveau te kunnen houden, zullen we nieuwe ideeën implementeren, frisse accenten plaatsen en nóg sterker inzetten op de trends van de branche,” aldus Michael Degen, Executive Director van Messe Düsseldorf.
Het uitstekende vakprogramma op BEAUTY DÜSSELDORF is zonder meer uniek. Dit jaar zal het themaspectrum bij het Trend Forum worden uitgebreid met het segment Medical SkinCare. Hier worden op compacte, informatieve wijze vakkennis uit de segmenten geneeskunde, wetenschap en praktijk en vele tips en ideeën voor het dagelijks werk geboden, en dat zonder bijkomende kosten. “Door de integratie van de Medical SkinCare-thema’s creëren we een dubbele meerwaarde. Enerzijds heeft iedere bezoeker de mogelijkheid om te genieten van de bijzondere, inhoudelijk sterke medische lezingen, en anderzijds wordt in het vakprogramma van BEAUTY een veelheid aan thema’s gepresenteerd die in deze vorm uniek is,” zegt Michael Degen enthousiast. Naast cosmetische en medische onderwerpen zijn bij het Trend Forum ook aanvullende en overlappende thema’s te vinden die een rol spelen bij schoonheid en gezondheid. De lezingen kunnen zonder aanmelding vooraf worden bijgewoond en zijn bij de entreeprijs inbegrepen.
Door een aanscherping van het concept zullen de segmenten spa en wellness nog sterker met elkaar verbonden worden, zoals dit ook in de markt het geval is. Bij het Treffpunkt Spa & Wellness informeren experts de bezoekers over actuele trendthema’s. Daarnaast worden er behandelingsmethodes, massagetechnieken en internationale treatments gepresenteerd en duidelijk gedemonstreerd.
Nieuw: BEAUTY WEB S@LON
Voor het eerst zal de focus bij BEAUTY ook bij het segment digitalisering en social media liggen. In de nieuwe ‘BEAUTY WEB S@LON’ worden in hal 10 gratis workshops aangeboden rond de thema’s internet, social media, en online marketing. “We bieden de bezoekers verschillende levels aan. Hierbij kan gedacht worden aan het maken van een homepage voor beginners tot aan doelgerichte online marketingactiviteiten voor gevorderden. Met deze kwalitatief hoogwaardige workshops bieden we de branche het potentieel om verder te ontwikkelen,” benadrukt Degen.
Premium kwaliteit en hoogwaardige ambiance
Het uitgangspunt om de nationale en internationale beursgasten in ieder opzicht premium kwaliteit te bieden, is een wezenlijke bouwsteen voor het succesvolle concept van BEAUTY. Messe Düsseldorf staat om haar hoogwaardige en stijlvolle ambiance, en tevens het omvangrijke serviceaanbod bekend. De professionals van de branche kunnen elkaar in een exclusieve sfeer ontmoeten en van gedachte wisselen. Dit wordt door de vakbezoekersregistratie in aanloop naar de beurs gewaarborgd. De hallenstructuur van BEAUTY DÜSSELDORF is volledig op de behoefte van de bezoekers afgestemd; door de duidelijke segmentering kan men zich snel oriënteren. De tentoonstellingssegmenten Cosmetica exclusief order, Cosmetica directe verkoop, dienstverlening, inrichting en toebehoren, Voet, Wellness en Spa, en Nail en accessoires bieden een allesomvattend en optimaal overzicht op de markt en laten geen wens onbeantwoord.
Joachim Llambi in BEAUTY-Talk
Joachim LLambi is bij het grote publiek vooral als jurylid van de RTL-show ‘Let’s Dance’ bekend. De gediplomeerde bankemployee heeft echter nog veel meer interessante zijdes en vertelt op zondag 11 maart in BEAUTY-talk over zijn ervaringen als beurshandelaar, sporter, beroemdheid en vaderschap.
Glamour en huldigingen bij de awards en kampioenschappen
Tijdens BEAUTY worden met de onderscheidingen ‘A Life of Beauty’ en de ‘Goldene Maske für Visagistik’ twee van de meest gerenommeerde awards van de branche uitgereikt. Tijdens de Duitse en internationale make-upkampioenschappen (respectievelijke thema’s: Athleisure wear en Urban Summer) staan make-up en mode centraal.
Op het Gloria Gala zal glamour de boventoon voeren. De uitgeverij KOSMETIK international onderscheidt persoonlijkheden en ondernemingen voor hun verdiensten en prestaties binnen verschillende categorieën met de ‘Deutsche Kosmetikpreis Gloria’. De Gloria-uitreiking vindt tijdens een gala op vrijdagavond van het BEAUTY-weekend in het Hilton in Düsseldorf plaats. De branche-award wordt mede ondersteund door gerenommeerde ondernemingen uit de branche, de Verband Cosmetic Professional (VCP) en Messe Düsseldorf.
BEAUTY 2018: één ticket, één prijs – alles inclusief
BEAUTY DÜSSELDORF is een vakbeurs, die uitsluitend door vakbezoekers op vertoning van vakbezoekerslegitimatie kan worden bezocht. Consumenten of mensen uit niet-gerelateerde branches worden niet toegelaten. Registreer je daarom vooraf op www.beauty.de. Na registratie kunnen er eTickets worden aangeschaft. Een online gekochte kaart kost 35 euro (dagkaart) en 50 euro (tweedagenkaart). De tickets zijn aan de kassa op het beursterrein 5 euro duurder. En het beste is: bij de ticketprijs zit alles inbegrepen. Dit vindt men alléén in Düsseldorf. Het bezoek aan de vakbeurs, deelname aan het vakprogramma, garderobe- en bagagedepot, de beursgids, kinderopvang en het openbaar vervoer in de regio Rhein-Ruhr – hiervoor geldt: één ticket, één prijs.
BEAUTY DÜSSELDORF is van vrijdag 9 tot en met zondag 11 maart 2018 van 9 tot 18 uur geopend. Meer (actuele) informatie kunt u vinden op www.beauty.de of via de BEAUTY-hotline +49 (0)211 4560 7602