HappySoaps en DA starten ‘shop-in-shop’ pilot
Drogisterijketen DA en HappySoaps, de grootste producent van 100% plasticvrije en natuurlijke verzorgingsproducten, zijn een pilot gestart met een ‘shop-in-shop’ concept. De DA-winkel op Terschelling en die in Assen zijn voorzien van een zeer opvallende HappySoaps belevingsdisplay en presentatiemeubel, waarmee je in de wondere plastic vrije utopische wereld van HappySoaps in stapt.
De verwachting is dat door dit initiatief de rotatie van de HappySoaps producten verder zal stijgen met als gevolg dat er minder plastic in het milieu terecht komt. In totaal liggen er in de twee DA-winkels meer dan 100 verschillende producten. Denk hier aan 17 soorten shampoo bars, 13 soorten body wash bars, deodorant conditioners, tandpasta tabs en cleaning tabs. Binnenkort zullen de betrokken partijen de pilot evalueren.
De speciale pop-up store die HappySoaps enige maanden heeft gehad in Groningen is de aanleiding geweest om met DA in gesprek te gaan. ‘Wij hebben gemerkt dat als wij veel van onze producten bij elkaar plaatsen en daar apart aandacht voor vragen, dit consumenten aanzet tot aankoop van meerdere producten, aldus Marcel Koers, medeoprichter van HappySoaps.’
Hij vervolgt: ‘Ook DA ziet dat steeds meer consumenten bewustere keuze maken en kiezen voor verzorgingsproducten dat niet in plastic verpakt is en zelfs geen microplastics bevat. Met een zeer onderscheidende presentatie dat het voorkomen heeft van een’ shop-in-shop’, worden de klanten van DA-consument verleid om onze plasticvrije verzorgingsproducten te kopen. Maandelijks verkopen we nu al 125.000 Bars. We gaan op termijn zien wat de gevolgen zijn van dit initiatief op de verkoop en omzet.’