Alpine Hearing wint Red Dot Award
Alpine Hearing Protection heeft de Red Dot Award 2015 in de wacht gesleept voor het ontwerp van haar nieuwste oordoppen. De jury van deze prestigieuze designprijs roemde de ‘hoogstaande kwaliteit en het innovatief vermogen’ van de oordoppen. Alpine mag het felbegeerde kwaliteitszegel voeren op de SleepSoft, PartyPlug, FlyFit, SwimSafe, Pluggies Kids, WorkSafe en op de MusicSafe Pro en MusicSafe Classic. De gehoorbeschermers krijgen een plek in het Red Dot Museum in Essen. Eerdere winnaars waren onder meer de merken Audi, Apple, BMW en Philips.
De Red Dot Award bestaat sinds 1955 en wordt wereldwijd gezien als de meest waardevolle onderscheiding voor excellent ontwerp. Het is ook de grootste ontwerpcompetitie ter wereld. Dit jaar kreeg de jury bijna 5000 inzendingen binnen uit 56 landen. De twee productlijnen van Alpine werden beide onderscheiden in de categorie Product Design. Volgens het bericht van de Red Dot-organisatie ‘hebben de winnaars van de Red Dot Award: Product Design 2015 uitzonderlijk hoge prestaties laten zien en zijn zij dus terecht succesvol geweest in ’s werelds grootste designcompetitie.’
Dutch Design
Directeur Peter de Roode van Alpine Hearing Protection is zeer trots op de awards. “In de afgelopen jaren hebben we heel veel onderzoek gedaan om het bestaande ontwerpen voor onze gehoorbeschermers te vernieuwen en te verbeteren. Dat was een behoorlijke zoektocht, maar het heeft wel als resultaat gehad dat we twee Red Dot Awards hebben gewonnen. Daar ben ik erg blij mee. Het laat ook zien dat onze keuze om samen te werken met Nederlandse ontwerpers, een juiste keuze is geweest. We zijn een Nederlands bedrijf en dat willen we ook laten zien door zo veel mogelijk Dutch Design in te zetten voor onze producten.”