Etos wederom beste winkelketen in categorie persoonlijke verzorging
Bij de verkiezing Retailer of the Year is Etos wederom uitgeroepen tot beste winkelketen in de categorie Persoonlijke Verzorging. Bij de verkiezing maken winkelketens binnen 27 categorieën kans op de titel Retailer of the Year. Eind oktober wordt de beste retailer van alle categorieën bekend gemaakt.
“Beste Winkelketen in de categorie Persoonlijke Verzorging kun je alleen worden dankzij de allerbeste klanten! Ik wil hen heel erg bedanken voor alle stemmen. Onze 5400 medewerkers waarvan 2400 gecertifieerde (assistent)drogisten helpen en geven persoonlijk advies aan onze klanten om gezond te blijven. Ik ben er trots op dat dat beloond wordt met deze award”, aldus Sebastiaan de Jong, CEO van Etos.
Etos werd eerder winnaar in de categorie Drogisterij. Namelijk in 2018, 2017, 2016, 2015, 2009 en 2019. Voor het derde opéénvolgende jaar wint Etos in de categorie Persoonlijke Verzorging.
Over Retailer of The Year
De Retailer of the Year-verkiezingen zijn de grootste consumentenverkiezingen in Europa. De verkiezingen vinden hun oorsprong in Nederland, waar de eerste editie plaatsvond in 2003. Vandaag de dag worden de verkiezingen in meerdere Europese landen georganiseerd.
Het concept is ontstaan uit de wens van consumenten om hun mening over hun favoriete (web)winkels te delen. Consumenten geven tijdens de verkiezing dan ook een beoordeling over de deelnemende winkelketens en webshops – we noemen dit ook ‘stemmen’. De winnaars worden bekroond omdat ze de hoogste score hebben behaald op de volgens de consument belangrijkste aspecten van een (web)winkel. Het belangrijkste doel van de verkiezingen is om positieve (media)aandacht te genereren voor retailers en om meer inzicht te geven in de mening van de consument over een (web)winkel.