Nieuw! HeltiQ Honing Wondgel en Honing Wondpleister

HeltiQ breidt zijn EHBO & Sport schap uit met twee innovatieve wondhelende producten op basis van medicinale honing. Deze toevoeging betekent een belangrijke ontwikkeling binnen wondverzorging. De nieuwe honing wondgel en honing wondpleister gaan verder dan de behandeling van alledaagse wonden; ze zijn ook geschikt voor complexe, moeilijk sluitbare en chronische wonden. De belangrijkste eigenschap van deze honingproducten is het creëren van een vochtige wondomgeving, wat zorgt voor optimaal wondherstel.

Wat is medicinale honing?
Medicinale honing is speciaal bewerkte honing die gesteriliseerd is om schadelijke bacteriën te verwijderen, terwijl de helende eigenschappen behouden blijven. De honing wordt zorgvuldig geoogst en verwerkt om te voldoen aan strikte medische normen. Het heeft sterke antibacteriële en ontstekingsremmende eigenschappen, wat het ideaal maakt voor de behandeling van acute en chronische wonden. Medicinale honing is een bekend begrip bij professionals en wordt dan ook al jarenlang toegepast door medici en wondbiologen.

HeltiQ Honing Wondgel
HeltiQ Honing Wondgel bestaat uit 40% medicinale honing en is bewezen effectief bij het natuurlijk herstel van chronische wonden zoals doorligwonden, beenzweren, diabetische voetzweren en wonden die ontstaan door een tumor of uitzaaiing of de behandeling ervan. De honing wondgel behandelt tevens alledaagse oppervlakkige en acute wonden zoals snij-, schaaf-, operatie- en brandwonden (1e en 2e graads) maar ook donorplaatsen van huidtransplantaties. HeltiQ Honing Wondgel creëert een vochtig wondmilieu, dat het wondherstel verbetert. De honing wondgel voorkomt infecties, vermindert de pijn en de kans op het ontstaan van littekens. Dek na het aanbrengen van de honing wondgel de wond af met een wondpleister, wondverband of niet verklevend wondkompres.

HeltiQ Honing Wondpleister
HeltiQ Honing Wondpleister is een hydro-actieve hydrogelpleister bestaande uit 30% medicinale honing. De honing wondpleister helpt bij het natuurlijke herstel van kleine chronische wonden. De honing wondpleister behandelt tevens alledaagse kleine acute wonden zoals operatiewonden, snij- en schaafwonden en oppervlakkige 1e en 2e graads brandwonden. HeltiQ Honing Wondpleister creëert een vochtig wondmilieu wat bevorderlijk is voor het wondherstel. De honing wondpleister voorkomt infecties, vermindert de pijn en de kans op het ontstaan van littekens. HeltiQ Honing Wondpleister is door zijn waterbestendigheid ook te gebruiken onder de douche of in bad en kan maximaal 5 dagen op de wond blijven zitten.

Kijk voor meer informatie op www.heltiq.nl/producten