Nog meer magenta-roze in het Nederlandse straatbeeld
Na de overstap van D.I.O.-ondernemers naar de DA-formule in het tweede halfjaar van 2018 maken het komende kwartaal opnieuw twintig D.I.O.-ondernemers dezelfde stap. Het aantal ondernemers dat de omzetting vanuit D.I.O. naar DA maakt staat daarmee op zeventig. Hierdoor kleuren de winkelgebieden in Nederland verder magenta, in lijn met de plannen van NDS om de DA-formule weer als een krachtige en onderscheidende retailformule neer te zetten. De D.I.O.-ondernemers die de overstap (nog) niet maken worden, zolang de lopende afspraken met ondernemers van kracht zijn, ondersteund door vertrouwde activiteiten die de D.I.O.-formule de afgelopen jaren bood.
Wat betekent dit voor de DA-ondernemer?
Vorig voorjaar presenteerde NDS haar plannen voor de vernieuwde DA-formule. Het realiseren van deze plannen werd vanaf dat moment in werking gezet. Zo introduceerde NDS in 2018 niet alleen de DA-webshop, maar ook de eerste, exclusieve, onderscheidende merken en huismerkproducten en stond het thema ‘Sterke botten’ centraal. In 2019 staan onder andere de introductie van een nieuw magazine en klantenbinder app op de planning. Hiermee geeft NDS meer en meer invulling aan de gekozen formulerichting. Voor alle ondernemers en de NDS-organisatie is het een positieve ontwikkeling dat DA op steeds meer plekken aanwezig is. Door de hoge naamsbekendheid en vele plekken waar je DA vindt (zowel off- als online) wordt het voor de consument makkelijker en aantrekkelijker naar DA te gaan.
Wat betekent dit voor de consument?
Nog meer plekken in Nederland waar de consument terecht kan voor alle dagelijkse gezondheidsvragen en deskundig advies. Dit betekent niet alleen hulp bij het maken van gezonde keuzes op het gebied van dagelijkse verzorging en gezondheid. Het betekent ook een aanbod van kwalitatief goede producten van bekende merken en het DA-huismerk. Het DA-huismerk wordt de komende periode voorzien van een heel nieuw jasje en het assortiment wordt aanzienlijk uitgebreid.