UniPharma viert 35 jaar met nieuw logo
De fundamenten onder UniPharma werden al in 1877 gelegd en de naam UniPharma werd voor het eerst aan ons bedrijf gegeven in 1980. Dat betekent dat het bedrijf dit jaar 35 jaar onder de naam UniPharma opereert. Dit jubileum wordt onder meer gevierd met een nieuw logo.
“UniPharma kent een lange historie, waarin we samen met de 2.000 winkels die bij ons aangesloten zijn en onze 130 medewerkers veel hebben bereikt”, zo valt te lezen in het persbericht. “Daar zijn we trots op! Als vooruitstrevende onderneming blijven we natuurlijk gericht op de toekomst. Na 35 jaar vinden we het tijd voor een nieuw logo, dat onze huidige marktpositionering beter onderstreept. De samengestelde naam Unipharma wordt ‘gesepareerd’ door de P voortaan in een kapitale letter weer te geven. Uni – in groene letters – onderstreept onze duurzaamheid en het ‘groene’ gedeelte van het assortiment. Het blauwe Pharma staat voor ons brede aanbod geneesmiddelen en drogisterij-artikelen. De boog boven de naam illustreert de verbondenheid tussen de twee takken van sport.”
Nieuwe pay-off
Samen met het eigentijdse logo introduceert UniPharma een nieuwe pay-off: Gezonder Ondernemen. Dit wordt als volgt uitgelegd: “In de toekomst blijft aansluiting houden bij de veranderende consumentenbehoeftes onze kerntaak. Daarnaast houdt de klantbeleving in de winkels onze speciale aandacht. Wij bieden graag de tools, de kennis en een uitgebreid assortiment, waarmee ondernemers lokaal hun kansen in de markt vergroten.”