Zilveren Kruis start met ‘Google’ voor gezondheid
Zilveren Kruis lanceert een nieuw platform: de Zilveren Kruis Community. Een online dorpsplein, een soort Google, waar klanten, niet-klanten, patiënten en zorgexperts elkaar kunnen ontmoeten. Bezoekers kunnen vragen stellen of beantwoorden, onderling kennis en ideeën delen en hun mening geven over zorg en gezondheid.
Annemiek Heijer, directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis: “Wat we met de community willen bereiken is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid.” De Zilveren Kruis Community is het antwoord op drie trends die de communicatie steeds vaker beïnvloeden.
Van dialoog naar multiloog
In de fysieke wereld is een gesprek vluchtig en vaak beperkt tot twee mensen. Door toenemende digitalisering verplaatst de dialoog zich naar de virtuele wereld. We maken mobiele apparaten steeds slimmer en zijn altijd connected. We zijn dus steeds meer met elkaar in contact via de online wereld. De dialoog wordt hiermee een multiloog die wordt vastgelegd en bewaard. De virtuele wereld slaat alles op. Binnen de Zilveren Kruis Community kun je gesprekken van anderen niet alleen realtime volgen, maar de informatie uit de dialoog ook later nog raadplegen. De online gesprekken zijn daarmee een bron van informatie voor zorgverzekerden, patiënten en zorgexperts; een soort ‘Google’ voor zorg en gezondheid.
Health = Wealth
We beschouwen een goede gezondheid als een van de belangrijkste waarden in ons leven. Steeds meer Nederlanders gebruiken online bronnen om gezondheid gerelateerde informatie te verzamelen. Het is daarom belangrijk dat zorgverzekeraars mensen toegang geven tot kwalitatief hoogwaardige informatie via online kanalen. Zilveren Kruis bundelt informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank die voor iedereen op elk moment beschikbaar is.
Review Economy
De kritische consument wil niet alleen mooie beloftes of verhalen, maar realtime zien wat een organisatie doet, hoe ze naar klanten reageert en wat voor ervaring anderen hebben met de dienstverlening. Deze informatie bepaalt voor een groot deel of iemand kiest voor een merk. De Zilveren Kruis Community laat ervaringen in zorg en gezondheid zien. Met een blog die ingaat op nieuws en actualiteiten en een ‘denk mee’ omgeving waar bezoekers om hun bijdrage wordt gevraagd in de verbetering van de dienstverlening.